εγκώμιο συνόρων

Τα βιβλία είναι οι καλύτεροι φίλοι μου….

Μου μαθαίνουν πράγματα, με ταξιδεύουν, μου επιτρέπουν να ασχολούμαι μαζί τους όποτε και όσο θέλω και δεν μου κρατούν μούρη, μου λένε αλήθειες, μου ανοίγουν τους ορίζοντες χωρίς δασκαλίστικο και βαρετό τρόπο, με ξαφνιάζουν με τη διαφορετικότητά τους και δεν με αφήνουν να πλήξω ποτέ. Οταν τα δάκρυα πλημυρίζουν τα μάτια μου δεν είναι από απογοήτευση. Οι τρεχάλες που κάνει το μυαλό μου δεν με αφυδατώνουν ποτέ.

Μου κρατούν το χέρι κι ας είναι στο ράφι…

Με περιμένουν κι ας κάνω χρόνια να τα ανοίξω, περιμένουν σε κάποιο μέρος της μνήμης -ειδικά όσα μέ έκαναν να σκεφτώ διαφορετικά από πριν…

Το booktalks μου προσφέρει την ήρεμη πολυτέλεια να έχει ψάξει πριν από μένα για μένα. Κι αυτό είναι ανεκτίμητο.  Μου είναι και βολικό λόγω απόστασης από τα μέρη μου συχνάζω…

Πρόσφατα το επισκέφθηκα με τη δικαιολογία (σοβαρότατη) αναζήτησης Χριστουγεννιάτικων δώρων.  Αλλωστε δεν είναι μόνον δικός μου φίλος τα βιβλία, είναι και άλλων ας μην τους είναι και ο στενότερος…

Επίκαιρο το «Εγκώμιο Συνόρων» του Ρεζίς Ντεμπρέ, αν και υπερτιμημένο στις μέρες μας από τις αγαπητότατες εκδόσεις ΕΣΤΙΑΣ μου απέσπασε την προσοχή όχι μόνο για να το αγοράσω, αλλά για να είναι και το πρώτο που θα διαβάσω (οκτώ αγόρασα… πληθωρική και σ’αυτό).

Παραθέτω αποσπάσματα:

…»Για να αντιπαλέψει το κενό, το ανθρώπινο είδος επέλεγε πάντοτε τη βολική θέση: την ψευδαίσθηση….»

…»Να απαρνιέσαι τον εαυτό σου είναι μάλλον μάταιη προσπάθεια:για να τον υπερβείς, καλύτερα να αρχίσεις να τον δέχεσαι όπως είναι.»

21-DSC_0285

..»είναι επώδυνο να αντιλαμβάνεσαι τον κόσμο όπως είναι, κι ευχάριστο να τον ονειρεύεσαι όπως τον επιθυμείς. Αντί του άγχους, όλοι επιλέγουμε Valium, εξ ού και η προτίμησή μας στον borderless world, αυτό το νανούρισμα για κακομαθημένα μεγάλα παιδιά….»

(μετά από τους ανθρώπους της καρδιάς μου)ύτεροι φίλοι μου (…μετά από τους ανθρώπους της καρδιάς μου)

Σχολιάστε

